Schumacher Packaging viert dit jaar
75 bedrijfsjubilea

van links naar rechts:

Tilo Nagel, productieleider vestiging Ebersdorf; Norbert Hager, verkoopleider Schumacher Packaging Groep; Raimund Einwich, technisch manager Schumacher Packaging Groep; Björn Schumacher, bedrijfsleiding Schumacher Packaging Groep; Volkmar Carl, verantwoordelijke voor de golfkartoninstallatie; Semun Capan, machineoperator inliner; Hartmut Wolf, medewerker en ploegleider expeditieafdeling; Erich Nagel, voorm. productieleider vestiging Ebersdorf; Hendrik Schumacher, bedrijfsleiding Schumacher Packaging Groep

Verpakkingsfabrikant bedankt verdienstelijke medewerkers voor hun betrokkenheid

Ebersdorf bei Coburg, 14 oktober 2019 +++

Schumacher Packaging, één van de grootste familiebedrijven in de productie van verpakkingsoplossingen van golf- en massief karton, vierde de bedrijfsjubilea van maar liefst 75 mannen en vrouwen. Tijdens een traditionele feestelijke plechtigheid in Grub am Forst zette de bedrijfsleiding op 11 oktober de jubilarissen van de Schumacher Packaging-vestigingen in Ebersdorf en Sonneberg in het zonnetje. "De actieve inzet en loyaliteit van onze medewerkers dragen wezenlijk bij aan het succes van onze onderneming", aldus directeur Björn Schumacher naar aanleiding van het feest. "We zijn daarom enorm blij als medewerkers ons tien, twintig jaar of langer trouw blijven. En daarvoor willen we hen heel hartelijk bedanken."

Vanaf de oprichting meer dan 70 jaar geleden is de verpakkingsfabrikant met hoofdkantoor in de plaats Ebersdorf, gestaag en internationaal gegroeid. Met 29 vestigingen in vier landen behoort Schumacher Packaging tegenwoordig tot de grootste familiebedrijven binnen deze branche in Europa. "Iedereen binnen de onderneming mag trots zijn op deze ontwikkeling", stelt Björn Schumacher. "Met name omdat we ondanks alle groei een familiebedrijf gebleven zijn. We zijn ons bewust van onze verantwoordelijkheid. We willen goede werkgelegenheid bieden en stimuleren een cultuur van collegialiteit, waardering en een platte hiërarchie. Onze ervaren medewerkers geven daarbij hun omvangrijke kennis en vaardigheden steeds door aan de jongere generatie", benadrukte Schumacher. "Mede daardoor leveren ze een belangrijke bijdrage een ons duurzame succes."

Vier decennia in het bedrijf – een zeer bijzondere prestatie

De bedrijfsleiding vindt het al jaren erg belangrijk om de betrokkenheid en betrouwbaarheid van de collega's die al vele jaren in dienst zijn te vieren. Enkele van hen zetten zich zelfs al vier decennia in voor Schumacher Packaging: In 2019 vieren vier medewerkers hun 40-jarig bedrijfsjubileum. Dit zijn Semun Capan, machineoperator inliner, Volkmar Carl, verantwoordelijke voor de golfkartoninstallatie, en Hartmut Wolf, medewerker expeditie en al vele jaren ploegleider.

Tot de jubilarissen met het langste dienstverband behoort ook Erich Nagel. Hij nam rechtstreeks bij zijn indiensttreding 40 jaar geleden de leiding van de productie in Ebersdorf over. Sindsdien leverde hij niet alleen binnen de oudste vestiging uitstekend werk, maar ook bij de uitbreiding van de Schumacher Packaging Groep: Met zijn enorme ervaring en technische kennis behoorde hij tot een van de belangrijkste adviseurs. In 2013 gaf hij het stokje van de productieleiding in de vestiging Ebersdorf door aan zijn zoon Tilo Nagel, die hij tegenwoordig ondersteunend ter zijde staat.

Idris Suzan, ploegleider golfkartoninstallatie, en Helmut Zapf, machineoperator inliner, zijn inmiddels ook al 35 jaar in trouwe dienst.