Jochen Drösel komt de Schumacher Packaging Groep versterken als speciale CSO

Europese uitbreiding als strategisch doel van verpakkingsproducent

Ebersdorf bei Coburg, 26 maart 2019 +++

Jochen Drösel (49), tot nu toe Leider Verkoop en productontwikkeling bij de Kolb Group, stapt met ingang van 1 mei 2019 over naar de Schumacher Packaging Groep: als lid van het verkoopmanagement en speciaal chief sales officer (CSO). De Schumacher Packaging Groep (www.schumacher-packaging.com) is één van de grootste familiebedrijven op het gebied van productie van verpakkingsoplossingen van golf- en massief karton. Jochen Drösel zal daar de taken van Norbert Hager (67) overnemen, die als hoofd verkoop meer dan vier decennia mede verantwoordelijk is geweest voor het succesverhaal van Schumacher Packaging. Zijn opvolger Jochen Drösel heeft als belangrijk strategisch doel het potentieel voor internationale groei te exploiteren.

Een topmanager uit de branche overtuigd

"Met Jochen Drösel mogen we een echt kopstuk uit de branche verwelkomen als onze nieuwe, speciale CSO", zegt Björn Schumacher, directeur van Schumacher Packaging. "We hebben altijd contact met hem gehouden sinds zijn tijd als hoofd verkoop bij onze leverancier van basispapier Smurfit Kappa. We stellen niet alleen zijn ervaring en zijn schat aan vakkennis op papier- en verpakkingsgebied op prijs, maar we waarderen hem ook als mens. Ik ben ervan overtuigd dat Jochen Drösel perfect past in onze dynamische bedrijfscultuur. Hij wordt een waardig opvolger van Norbert Hager ", gaat Björn Schumacher. "In zijn 42 jaar als hoofd verkoop heeft Norbert Hager, de broer van mijn moeder, een beslissend aandeel gehad in het succes van ons familiebedrijf. Met 67 jaar is hij nu op een leeftijd waarop we hem de kans moeten geven deze verantwoordelijkheid langzamerhand over te dragen."

Groeidynamiek als nieuwe uitdaging

"Vanuit mijn optiek is het een perfecte match: de functie van CSO bij Schumacher Packaging en mijn ervaring in de branche", zegt Jochen Drösel over zijn nieuwe taak. "Ik ben nu al meer dan 25 jaar werkzaam in de papier- en papierverwerkende industrie. Ik heb 14 jaar lang in zeker zin aan de andere kant gestaan, bij Schumacher Packaging-leverancier Smurfit Kappa, waar ik verantwoordelijk was voor de verkoop. Wat ik nu heel spannend vind aan Schumacher Packaging is de indrukwekkende dynamiek van het bedrijf en de strategische en internationale taken in het kader van de verdere Europese uitbreiding. De Schumacher Packaging Groep beschouwt zichzelf terecht als toonaangevend op innovatie- en productiviteitsgebied binnen de branche. Deze technologische voorsprong opent een groot internationaal potentieel."

De branchecarrière van Jochen Drösel

In de loop van zijn carrière heeft Jochen Drösel zowel leidinggevende functies vervuld binnen familiebedrijven, zoals de Kolb Group, maar ook bij internationale concerns als Smurfit Kappa. Om te beginnen werkte hij vanaf 1992 bij Bong Deutschland in Wuppertal als regionaal verkoopleider. Tegelijkertijd behaalde hij zijn diploma als econoom (VWA). In 1998 werd hij regioverkoopleider voor Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië bij Kappa Recycled Paper Europe in Roermond. Na de fusie met de Smurfit Kappa Group in 2004 werd hij directeur van de nieuwe verkoopmaatschappij Smurfit Kappa Paper Sales Germany in Neuss. Hij beheerde in die periode rechtstreeks de top-key-accounts, waaronder ook de grote klant Schumacher Packaging. Vanaf 2012 was hij werkzaam als verkoopleider en directielid bij Kolb Group/Hans Kolb Wellpappe in Memmingen.