Schumacher Packaging weet:
Ook in het voorjaar willen klanten duurzame cadeaus geven

Zeshoekige geschenkmand open golf in geel met tonic water.

De catalogus ‘Voorjaar/Zomer 2019’ bevat vele seizoensideeën voor cadeauverpakkingen

Ebersdorf bei Coburg, 18 februari 2019 +++

Ook in de lente en zomer spelen cadeaus een zeer grote rol in de detailhandel. Klanten blijven continu op zoek naar mooi verpakte, kant-en-klare cadeaus voor onder meer Valentijnsdag, Moederdag, Pasen, bruiloften en verjaardagen. De detailhandel is maar wat blij met deze extra omzet. Schumacher Packaging houdt rekening met deze aanhoudende trend: De nieuwe cadeauverpakkingscollectie 'Lente/zomer 2019' is zo veelkleurig en vrolijk als de tijd van het jaar, met talloze aantrekkelijke productideeën en suggesties. Schumacher Packaging stelt dit voorjaar het thema ‘Duurzaamheid’ centraal. Het logo ‘Signed by Nature’ vestigt in de catalogus de aandacht speciaal op ecologische verpakkingen. Consumenten kiezen tegenwoordig buitengewoon graag voor duurzame cadeauverpakkingen van golfkarton: 'Signed by Nature' is tot wel 100 procent ecologisch en volledig recyclebaar. Belangstellenden kunnen de catalogus online inzien (http://www.schumacher-packaging.com/produkte/praesent/fruehling-2019.html) of gratis een gedrukte versie bestellen (praesent(at)schumacher-packaging.com).

‘Signed by Nature’ volgt de trend

Tot de populairste motiefseries met het ‘Signed by Nature’-logo behoort ‘Vintage’. Deze serie van zuiver golfkarton omvat de meest uiteenlopende vormen: van zeshoekige geschenkmanden en vouwdozen tot cadeau- en draagboxen. De clou: door de uiterst innovatieve digitale bedrukking met voedselveilige inkt krijgen alle verpakkingen uit de serie 'Vintage' een look-and-feel die doet denken aan gevlamd hout. Ze zien er bovendien bedrieglijk echt uit. Ook voor Pasen heeft de collectie vele duurzame verpakkingsideeën in huis. Tot de serie ‘Paaseieren’ van recyclebaar open golfkarton behoren geschenkmanden in twee maten en een draagbox, die eveneens via het innovatieve digitale procedé met voedselveilige inkt worden bedrukt. Het vrolijke fotomotief is een serie bonte paaseieren die vóór een houtstructuur in het gras staan. De draagbox ‘Haasje in het gras’ is verkrijgbaar in dezelfde uitvoering en net zo duurzaam. Hierin is ook voor grotere paasgeschenken voldoende ruimte.

Van paasnest tot cadeaubox

Voor het maken van paasnesten en cadeausets zijn de in vele maten en vormen verkrijgbare geschenkmanden ideaal. Nieuw in het assortiment zijn vierhoekige manden van open golfkarton in de frisse voorjaars- en zomerkleuren geel, oranje, lichtgroen en rood. Voor de liefhebbers van vlechtwerk zijn de platte geschenkmanden uit de serie ‘Marché’ met hun rieten look de perfecte keus. Onverminderd populair: de zeshoekige, naar voren toe afgeschuinde geschenkmanden van open golfkarton in twaalf verschillende kleuren. De cadeauboxen van open golfkarton zijn drie- of vierhoekig en onderscheiden zich door het geïntegreerde kijkvenster. De twee cadeautasseries ‘Aspect’ van papier en ‘Focus’ zorgen alleen al door hun voorjaarskleuren voor een uitstekende stemming. Beide series hebben een ingelijmd kijkvenster, een gekleurde binnenkant en draagkoordjes.